Function Disabled

Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2013

Σουάμι Σατυανάντα - Ο εξελικτικός ρόλος του Κάρμα

Ο εξελικτικός ρόλος του Κάρμα 

Μπορεί να κάνετε Ράτζα, Χάθα, Κουνταλίνι, Μάντρα και Μπάκτι Γιόγκα, αν όμως υποτιμάτε την Κάρμα Γιόγκα, τότε όλες αυτές οι Γιόγκα μπορεί να σας οδηγήσουν σε μία συγκεχυμένη και διασκορπισμένη κατάσταση του νου.
Το κάθε άτομο, που κάνει Γιόγκα θα πρέπει να μετασχηματίσει τις καθημερινές του δραστηριότητες, μέσω της φιλοσοφίας της Κάρμα Γιόγκα. Ο σκοπός της καθημερινής εργασίας σας θα πρέπει να γίνει πνευματικός, ή μάλλον, θα πρέπει να συνειδητοποιήσετε τον πνευματικό σκοπό της φύσης, που υπάρχει πίσω από το Κάρμα σας. Αν απαρνηθείτε το Κάρμα σας, ο νους σας δεν θα βρει βάση, για να εξελιχθεί.

Πριν μπορέσετε να αντιληφθείτε τον ρόλο της Κάρμα Γιόγκα σε σχέση με την πνευματική εξέλιξη, πρέπει πρώτα να καταλάβετε, ότι ο σκοπός της Κάρμα Γιόγκα είναι να δημιουργήσει σταθερή βάση για το νου. Στον διαλογισμό ο νους πρέπει να παραμένει συνεχώς σε ένα αντικείμενο, χωρίς να παρεμβάλλεται καμία άλλη ιδέα. Αν όμως συνεχίσετε να ασκείστε στον διαλογισμό χωρίς να έχετε φθάσει στην κατάσταση Σάττβα, χωρίς να έχετε εξαγνίσει το νου, απλώς θα πέσετε σε μία ταμασική κατάσταση πάλι. Η πρακτική της Κάρμα Γιόγκα έχει σχεδιαστεί από τη φύση για κάθε άνθρωπο, με σκοπό να εμποδίσει αυτό το πράγμα, γιατί όλοι έχουμε φιλοδοξίες, επιθυμίες και πάθη.

Επιθυμία: το πρώτο δυναμικό

Αν δεν έχετε καμία επιθυμία, οπωσδήποτε δεν θα δημιουργήσετε κανένα Κάρμα. Αν εξαλείφονταν οι επιθυμίες, τότε η ψυχοπνευματική εξέλιξη του ανθρώπου θα σταματούσε. Γι’ αυτό, οι επιθυμίες δεν πρέπει να συγκρατούνται. Θα πρέπει είτε να τις ικανοποιείτε, είτε να συνειδητοποιείτε, ότι είναι άχρηστες.

Συγκρατώντας τις επιθυμίες σας, σκοτώνετε την ευκαιρία σας για δράση. Ας πούμε, ότι έχετε επιθυμία να κάνετε παιδί. Για να την εκπληρώσετε, χρειάζεται να έχετε σύζυγο, σπίτι, δουλειά, κατάστημα ή επιχείρηση και τότε ακολουθούν πολλά άλλα πράγματα. Αυτά τα πράγματα είναι ότι κρατάει αυτό τον ανεκπαίδευτο νου απασχολημένο συνεχώς. Με αυτό τον τρόπο η Κάρμα Γιόγκα νικάει συνεχώς τον διάβολο. Ο νους είναι μία μεγάλη δύναμη, μία υπερφυσική δύναμη και αν αυτή η δύναμη δεν χρησιμοποιηθεί κατάλληλα, θα δώσει τροφή στα λάθος κέντρα στην νοητική προσωπικότητα και ίσως γίνει πολύ καταστρεπτική. Γι’ αυτό η φύση έχει δημιουργήσει το Κάρμα.

Στην Μπαγκαβάντ Γκίτα αναφέρεται, ότι κάθε πράξη δημιουργεί τριπλές αντιδράσεις – επιθυμία, αποστροφή και ένα μίγμα των δύο. Αν πάρετε κάτι, που θέλετε πάρα πολύ, αυτό σας κάνει ευτυχισμένους. Αν όμως πάρετε κάτι, που δεν θέλετε, αυτό σας κάνει δυστυχισμένους. Αν πάρετε κάτι, που σας αρέσει και δεν σας αρέσει, θα γίνετε τόσο ευτυχισμένοι, όσο και δυστυχισμένοι. Όταν ο νους επηρεάζεται από αρνητικές αντιδράσεις, τότε παθαίνει συχνά κατάθλιψη ή αναστατώνεται, επιτρέποντας έτσι σε ασθένειες, όπως το άσθμα, ο καρκίνος, η υπέρταση ή ο διαβήτης να εμφανιστούν. Σε τέτοιες στιγμές μπορεί κανείς ακόμη και να αυτοκτονήσει ή να χωρίσει τη σύζυγό του. Τα πάντα μπορούν να συμβούν, γιατί το Κάρμα επηρεάζει την προσωπικότητα και την συμπεριφορά. Χρειάζεται λοιπόν να βρούμε ένα τρόπο να δημιουργούμε Κάρμα, έτσι ώστε οι συνέπειες να μην μας επηρεάζουν. Αυτό το μονοπάτι είναι γνωστό σαν Κάρμα Γιόγκα.

Διάφορα στάδια του νου


Στην καθημερινή ζωή, η στάση μας απέναντι στο Κάρμα έχει γίνει τελείως υλιστική. Κάθε φορά, που σκεπτόμαστε για την πνευματική ζωή, σκεπτόμαστε έχοντας κατά νου την απάρνηση του Κάρμα. Στα Άσραμς επίσης, αν ζητήσετε από κάποιο άτομο να κάνει κάποια δουλειά, μπορεί να αρνηθεί με το επιχείρημα, ότι όλες οι δράσεις είναι Μάϊα και μ’ αυτή ο άνθρωπος δένεται. Αυτό όμως δεν είναι αληθινό, το Κάρμα δεν μπορεί ποτέ να είναι αιτία δέσμευσης. Η φύση έχει δημιουργήσει το Κάρμα σαν ένα σχήμα, με το οποίο ο άνθρωπος μπορεί να εξελιχθεί και να γνωρίσει τη συμπεριφορά και τα βαθύτερα στάδια του νου και μέσω του νου να πετύχει την πνευματική επίγνωση.

Ο νους και η πνευματική επίγνωση δεν είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Σε ένα στάδιο υπάρχει γάλα, σε ένα άλλο στάδιο το γάλα γίνεται τυρόπηγμα, σε ένα τρίτο στάδιο το τυρόπηγμα χτυπιέται και μεταβάλλεται σε βούτυρο, στο τέταρτο στάδιο εξευγενίζεται σε γκυ και τελικά στο πέμπτο στάδιο γίνεται μέρος του κάρρυ σας (στμ. ινδικό φαγητό με ειδική σάλτσα). Με τον ίδιο τρόπο σε ένα στάδιο υπάρχει το χονδροειδές σώμα, σε ένα άλλο στάδιο τα Βασάνας ή πάθη, στο τρίτο στάδιο οι παραψυχικές εμπειρίες και στο τέταρτο στάδιο η υπέρτατη πραγματικότητα.

Το Άτμα, η υπέρτατη πραγματικότητα, εκδηλώνεται σε διάφορα στάδια. Ο νους είναι ένα από αυτά τα στάδια και δεν μπορείτε να εξαφανίσετε το νου. Μπορείτε μόνο να εξαγνίσετε το νου και να απομακρύνετε τα σκουπίδια, τα Σαμσκάρας. Τότε, στον καθεαυτό πυρήνα ή βάση του νου, θα αποκαλυφτεί το Άτμα ή Τσαϊτάνυα. Επομένως, Κάρμα Γιόγκα είναι κάθε δράση, που γίνεται με ανώτερη επίγνωση, για χάρη της εργασίας, γιατί η εργασία κρατάει το νου και το σώμα απασχολημένα. Ακόμα κι αν η εργασία δεν σας αποφέρει χρήματα, εσείς παρ’ όλα αυτά την κάνετε.

Με τον ίδιο τρόπο, αν προσπαθείτε σαν οικογενειάρχες να μετασχηματίσετε το καθημερινό σας Κάρμα σε Κάρμα Γιόγκα, τότε θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να δεχτείτε το ρόλο του Κάρμα στην πνευματική εξέλιξη. Τότε, ότι κι αν κάνετε θα νιώθετε χάρη και ευδαιμονία σε κάθε εργασία.

Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να θυμάστε, ότι δεν είναι ο διαλογισμός η αρχή της Γιόγκα, είναι η εκπαίδευση αυτού του απειθάρχητου, ανεκπαίδευτου, πανίσχυρου νου, που κυλάει σαν ποτάμι, που είναι πλημμυρισμένο. Αυτός ο νους δεν μπορεί να τεθεί κάτω από έλεγχο σε διάφορα σημεία. 

Χρειάζεται να εκπαιδευτεί. Η εκπαίδευση είναι πάρα πολύ σημαντική και αυτή η εκπαίδευση παρέχεται σο νου μέσω του Κάρμα. Αυτό σημαίνει, πως ότι κάνετε, σωστό ή λάθος, είναι Κάρμα και ότι μπορεί να μετατραπεί σε Κάρμα Γιόγκα, αν υπάρχει φώτιση μέσα σας.

Σωστή στάση

Γιατί βαριέστε την εργασία σας; Εξ αιτίας της στάσης σας. Αν η στάση είναι σωστή, μπορείτε να συνεχίσετε να κάνετε την ίδια δουλειά για πενήντα χρόνια. Όταν βλέπετε την εργασία σας σαν καθήκον, σαν ένα τρόπο να υπηρετείτε τους άλλους, ποτέ δεν γίνεται ανιαρή. Μόνο, όταν την βλέπετε σαν μέσο για την προσωπική σας ανάπτυξη ή απόλαυση αυτή η εργασία γίνεται ανυπόφορη και μονότονη.

Στην πραγματικότητα είναι πολύ πιο εύκολο και πιο ενδιαφέρον να εργάζεστε για τους άλλους, παρά για τον εαυτό σας. Αυτό είναι το μυστικό της Κάρμα Γιόγκα, που λίγοι καταλαβαίνουν και είναι σε θέση να εφαρμόσουν. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ Κάρμα και Κάρμα Γιόγκα. Δημιουργείτε Κάρμα, όταν δράτε έχοντας τον εαυτό σας στο νου, τις προσωπικές επιθυμίες και προβλήματα σαν κίνητρο. 

Όταν δράτε, όχι για τον εαυτό σας, αλλά σαν μία υπηρεσία, σαν μία προσφορά στους άλλους, ο νους ελευθερώνεται και νιώθετε τα ευεργετήματα της Κάρμα Γιόγκα.

Στην πραγματικότητα, μπορείτε να κάνετε Κάρμα Γιόγκα οπουδήποτε και οποτεδήποτε. Δεν είναι απαραίτητο να ζείτε σε ένα Άσραμ, για να την κάνετε. Λίγοι όμως καταλαβαίνουν την βασική αρχή, που βρίσκεται πίσω της και την αναγκαιότητα του να εκτελείται με την σωστή νοητική στάση. Στο Άσραμ μαθαίνετε να κάνετε Κάρμα Γιόγκα και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Αλλιώς, μπορεί να ξοδέψετε όλη τη ζωή σας, εργαζόμενοι για τον εαυτό σας και να αυξάνετε τα βάσανά σας, αντί να εργάζεστε για τους άλλους και να τελειώνετε τα βάσανά σας μαζί με τα δικά τους.

Η Κάρμα Γιόγκα λοιπόν είναι απαραίτητο μέρος της ζωής σας. Είναι τόσο απαραίτητη όσο και το φαγητό, η ομιλία ή το περπάτημα. Γιατί πρέπει να συνεχίσετε να δημιουργείτε Κάρμα όσο είστε ζωντανοί. Δεν μπορείτε να ζήσετε χωρίς δράση. Γι’ αυτό, εκτελείτε τις πράξεις σας σαν υπηρεσία για την εξέλιξη όλων των όντων και θα απολαύσετε μία ζωή υπέρτατης ευτυχίας, απλότητας και ευδαιμονίας. Όλες σας οι ανάγκες θα ικανοποιηθούν σαν ευλογίες από το Θεό. Ποτέ δεν θα νιώσετε μοναξιά, ούτε θα σας έρθουν κακοτυχίες. Όταν ο νους είναι σε ειρήνη με τον εαυτό του, το σώμα κερδίζει την υγεία. Οι άνθρωποι έλκονται από ένα τέτοιο άτομο, όπως οι μέλισσες στο μέλι. Είναι αδύνατο να τους κρατήσετε μακρυά.


(Ο Σατυανάντα Παραμαχάμσατζι εξηγεί, πώς θα πρέπει να γίνει αποδεκτό το Κάρμα και να μετασχηματιστεί σε Κάρμα Γιόγκα, για να θέσει σε κίνηση τη διαδικασία για τη φώτιση. Ηχογράφηση από το Φεστιβάλ Υγείας, που έγινε στη Μπογκοτά της Κολομβίας, τον Οκτώβριο του 1980)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου