Function Disabled

Παρασκευή, 7 Ιουνίου 2013

Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΑΚΤΙ

Η   ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ   ΤΗΣ   ΣΑΚΤΙ

Η Τάντρα είναι μια επιστήμη φώτισης του νευρικού συστήματος. Στη βάση της ταντρικής φιλοσοφίας βρίσκεται η απελευθέρωση της ενέργειας, της Σάκτι, και η αφύπνιση της Κουνταλίνι. Η Τάντρα δεν είναι απλώς ένα σεξουαλικό σύστημα όπως πιστεύουν πολλοί άνθρωποι, παρ’όλο που χρησιμοποιεί την σεξουαλικότητα. Χρησιμοποιεί τα πάντα στη ζωή και η σεξουαλικότητα δεν είναι παρά ένα μικρό μόνο μέρος του ταντρικού συστήματος, ένα προχωρημένο στάδιο που απαιτεί μεγάλη πειθαρχία.

Όταν χρησιμοποιούμε την Τάντρα για ν’ αλλάξουμε τον νού μας, τη στάση μας προς τη ζωή, το σέξ και τα άλλα συστατικά της, τότε συμβαίνει ενεργοποίηση και αναζωογόνηση. Ανοίγοντας τον νού μας στο γεγονός ότι υπάρχει κάποιος άλλος, πιο ελεύθερος τρόπος να βλέπουμε τη ζωή μας, γινόμαστε ανοικτοί στην αλλαγή, και μόνο τότε μπορούμε ν’ αναπτυχτούμε πνευματικά.
Αν δεν επιτρέψουμε να γίνει η αλλαγή, αν την εμποδίσουμε με ένταση και νεύρωση, τότε η ενέργεια δεν θα μπορεί να ρεύσει ελεύθερα κι αυτό καταλήγει σε μειωμένο σφρίγος, πρώιμα γηρατειά, ασθένειες, σε μια άχαρη ζωή. Χάνουμε το στοιχείο που είναι η ουσία της νιότης και του σφρίγους, την Σάκτι.

Η Ανάγκη γι’ αλλαγή

Για να ξεκλειδώσουμε το μυστήριο της Σάκτι, χρειάζεται ν’ αλλάξουμε τις απόψεις μας για τον κόσμο και τη στάση μας προς τα πράγματα. Το να καταλάβουμε πώς να κερδίζουμ Σάκτι από καταστάσεις, άτομα και πράγματα, απαιτε’ι χρόνο και εκπαίδευση. Χρειάζεται να μάθουμε πρώτα να χαλαρώνουμε στη ζωή και να δεχόμαστε τα πράγματα πρίν προσπαθήσουμε να τ’ αλλάξουμε σύμφωνα με τις εγωκεντρικές απόψεις κι επιθυμίες μας. Τότε μπορούμε ν’ αρχίσουμε να χρησιμοποιούμε και να ελέγχουμε τις ενέργειές μας μέσω διαφόρων στάσεων, της Πραναγιάμα και πρακτικών διαλογισμού. Δεν μπορούμε να προσεγγίσουμε τη ζωή με τον ίδιο παλιό τρόπο, μέρα μπαίνει μέρα βγαίνει, αν θέλουμε ν’ αναπτυχθούμε και να επεκταθούμε.

Ένας απ’ τους τομείς όπου πρέπει ν’ αλλάξουμε τις απόψεις μας περισσότερο, έχει σχέση με τις σεξουαλικές σχέσεις. Οι γυναίκες κουράστηκαν να τις βλέπουν σαν αντικείμενα του σέξ ή να μην τις θεωρούν παρά μέσα αναπαραγωγής. Κανένα ανθρώπινο όν δεν μπορεί να ικανοποιηθεί με μια καθαρά σωματική σχέση που δεν σχετίζεται ταυτόχρονα αποτελεσματικά με τα ανώτερα συναισθήματα και που τελικά δεν έχει σαν βάση της ένα πνευματικό σκοπό.
Μια αντίδραση σ’ αυτό εκδηλώνεται στη σύγχρονη κοινωνία μας, καθώς οι γυναίκες διαμαρτύρονται για την προσβολή του σώματος, του νού και της ψυχής τους, οργανώνοντας κινήσεις απελευθέρωσης της γυναίκας και λατρείες της Μητέρας Θεάς που καταπιέζουν την αρσενική κυριαρχία και συχνά αποπειρώνται να την αντικαταστήσουν με την θηλυκή κυριαρχία.

Το δυναμικά επικίνδυνο και καταστροφικό χάσμα ανάμεσα στα δύο φύλα σήμερα γεφυρώνεται με τη βασική φιλοσοφία της Τάντρα. Στην ταντρική προσέγγιση επιχειρείται η ένωση των αντιθέτων σ’όλα τα επίπεδα.
Κανένα απ’ τα δύο φύλα δεν χρειάζεται να καταπιεσθεί ή ν’ απελευθερωθεί, και κανένα απ’ τα δύο δεν χρειαζεται ν’ αποκοπεί απ’ το άλλο γιατί πράγματι οποιοδήποτε ακραία αντίδραση δημιουργεί καινούργιες νευρώσεις. Μια νευρωση μας αποκόβει απ’ τον σύντροφό μας, απ’ τη φύση απ’ το έδαφος που πατάμε κι απ’ τον εαυτό μας. Μας αρνείται την πρόσβαση στην ενέργεια και την ζωτικότητα. 

Η Τάντρα όμως μας διδάσκει να δεχόμαστε όχι μόνο τον εαυτό μας, αλλά και τους άλλους. Να επανασυνδέσουμε την κοινότητα των ανθρώπινων όντων και των ζωντανών πραγμάτων. Να παραδοθούμε σ’ αυτό που μας δίνει η ζωή. Μόνο όταν ξανασυνδεθούμε με τη ζωή, μπορούμε να προχωρήσουμε στις αλλαγές που απαιτούνται για μια καλύτερη.


Κάνοντας την αλλαγή

Μόλις αποφασίσουμε ότι η αλλαγή είναι απαραίτητη, τι κάνουμε τότε; Η Τάντρα μας διδάσκει ότι μέσα σε κάθε άτομο βρίσκεται εν δυνάμει η πληρότητα και η ολοκλήρωση, η τέλεια ανάμιξη των αντιθέτων. Το πρώτο βήμα είναι να μάθουμε Ασάνες, Πραναγιάμα και πρακτικές διαλογισμού. Να αφυπνίσουμε πάλι την Σάκτι μέσα μας. Μόλις νιώσουμε αυτό το πρόσθετο στοιχείο μετασχηματισμού στη ζωή μας, αρχίζουμε να ζούμε τη φιλοσοφία και να ζούμε στην πραγματικότητα αυτό που μπορεί αυτή να μας κάνει για μας. Τα διάφορα Νάντις, τα παραψυχικά κέντρα και παραψυχικά περάσματα γίνονται για μας ζωντανή πραγματικότητα.

Στην Ταντρική φιλοσοφία το θηλυκο αντιπροσωπεύει την Σάκτι, την ενέργεια, την ύλη, ενώ το αρσενικό είναι η ενσάρκωση της συνειδητότητας. Όταν η γυναίκα αρχίσει να επηρεάζει την Σάκτι της με πρακτικές της Γιόγκα, γίνεται πολύ δυναμική, περισσότερο κι από τον άνδρα. Η Σάκτι της απλώνεται στο περιβάλλον και είναι απόλαυση να βρίσκεται κανείς με τέτοιες Γιογκίνις ή Σάκτις. Είναι η δύναμη της έμπνευσης στην εργασία και το παιχνίδι. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να το ζήσει κανείς, και μόλις το ζήσει, οι κατώτερες μορφές απόλαυσης δεν δίνουν πια την ίδια ικανοποίηση.

Η Σάκτι, η θηλυκή Γιογκίνι, γίνεται η πύλη προς ένα υπερβατικό τρόπο ζωής για το αρσενικό και για την οικογέννεια. Μια γνήσια ταντρική σχέση βασίζεται στη συνείδητη επίγνωση και χρήση της Σάκτι ώστε η ζωή να γίνει παιχνίδι και ανταλλαγή ενέργειας και συνειδητότητας. Δίνεται μεγάλη σημασία και σεβασμός στον ρόλο της γυναίκας, και σαν επακόλουθο η Σάκτι λατρεύει τον Σίβα.

Μούλανταρ Τσάκρα

Η έδρα της Κουνταλίνι, της κοσμικής Σάκτι, είναι στο Μούλανταρ Τσάκρα. Η αφύπνιση αυτου του Τσάκρα είναι ένα δυνατό γεγονός στη ζωή κάθε ανθρώπινου όντος, αρσενικού ή θηλυκού, κι η αρχή της αληθινής φώτισης. Μόνο η γυναίκα μπορει ν' αφυπνίσει αυτό το Τσάκρα μέσω της σεξουαλικής εμπειρίας. Ο άνδρας θα πρέπει να χρησιμοποιήσει την Κρίγια Γιόγκα.

Ο Τζέημς Πρέσκοτ, νευροφυσιολόγος απο το Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών Επιστημών στο Λός Γκάτος της Καλιφόρνιας, Υποστηρίζει ότι οι γυναίκες έχουν ένα μοναδικό σύνδεσμο ανάμεσα στον πρόσθιο εγκέφαλο και την παρεγκεφαλίδα, ο όποιος ευθύνεται για το γεγονός ότι κατα την διάρκεια της σεξουαλικής δραστηριότητας και του οργασμού εισέρχονται σε μεταλλαγμένες καταστάσεις συνειδητότητας, όπως αισθήματα μετεωρισμού, απώλεια της επίγνωσης του σώματος, αίσθημα ενότητας με το σύμπαν. Φαίνεται ότι λείπει απ' τους άνδρες αυτή η νευρολογική δυνατότητα να διοχετεύουν την απόλαυση στον πρόσθιο νέο-φλοιό του εγκεφάλου, κι έτσι δεν μπορούν να φθάσουν στα ίδια υπερβατικά ύψη.

Απο την Γιογκική άποψη αυτό οφείλεται στο ότι στη γυναίκα το Μούλανταρ Τσάκρα βρίσκεται μέσα στην μήτρα, στον τράχηλό της. Στην Σαμανική παράδοση η πηγή της δύναμης για την γυναίκα λέγεται επίσης ότι βρίσκεται μέσα στην μήτρα. Οι ‘’γραμμές δύναμης’’ τους συνδέονται με την μήτρα και με την χρήση αυτών των γραμμών η Σάμαν καταφέρνει να πετάει και να εκτελεί άλλα κατορθώματα δύναμης.

Ανεβαίνοντας τα Τσάκρας

Η αφύπνιση του Μούλανταρ Τσάκρα και η άνοδος της Σάκτι στο Σάχασραρ στην κορυφή του κεφαλιού είναι το μεγάλο και τελικό γεγονός στην εξέλιξη ενός ατόμου. Μέχρι εκείνο το σημείο όλοι μας, αρσενικοί και θηλυκοί, χρειαζόμαστε τις γιογκικες τεχνικές για να εξισορροπησουμε το αρσενικό και το θηλυκό στοιχείο μέσα μας. Ο άνδρας θα πρέπει ν’ αναπτύξει την δεκτικότητα, την ικανότητα να ρέει, την ευγένεια, την διαίσθηση, κι άλλες θηλυκές ιδιότητες, και η γυναίκα θα πρέπει ν’ αναπτύξει τις αρσενικές ιδιότητες της εξωστρεφούς ενεργητικότητας, της δύναμης και της λογικής. Ο καθένας από εμάς θα πρέπει να έχει το κεφάλι στα σύννεφα και τα πόδια σταθερά στη γή, αν θέλουμε να εξισορροπήσουμε τις πνευματικές μας προσδοκίες με τις εγκόσμιες υποθέσεις μας.

Καθώς χρησιμοποιηούμε την γιογκική Σάντανα, οι εσωτερικές δυνάμεις και πιέσεις διανοίγουν διάφορα διαμερίσματα του σώματος και του νού, έτσι που η διαδικασία της επανισορρόπησης να γίνεται μόνη της. Το άτομο αρχίζει να επιταχύνει την εξέλιξη του σε μια προσπάθεια να ξεπεράσει τον αργό ρυθμό εξέλιξης των ανθρώπινων μαζών, που είναι ακόμα παγιδευμένες στα κατώτερα κέντρα. Η αποκλειστική απασχόληση της κοινωνίας με τις περιορισμένες σωματικές, σεξουαλικές και αισθησιακές απολαύσεις είναι συμπτώματα ότι επικρατεί το Μούλανταρ και το Σουάντισταν. Καθώς η εσωτερική ζωή διευρύνεται δεν αναζητούμε πια συγκινήσεις και ικανοποίηση μέσα από μάταιες απόπειρες για πληρότητα, αφου πια όλες οι εμπειρίες γίνονται πιο λεπτές και πλήρεις. Δεν βλέπουμε μόνο τις γυναίκες κάτω από διαφορετικό πρίσμα, αλλά η ιερότητα και το μυστήριο της ζωής κατακλύζει κάθε πτυχή και κάθε εμπειρία. Ολόκληρος ο κόσμος λάμπει απ’ την Σάκτι.

Οκτώβριος 1983 Ακαδημία Γιόγκα του Μπιχάρ, Ινδίας.
Satyananda School of Yoga - Γιόγκικη Έρευνα και Θεραπεία




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου