Τελικά ο Νιράντζαν νίκησε και τον έφεραν στο άσραμ σε ηλικία
επτά ετών.
Ο Σουάμι Σατυανάντα είπε στον Σουάμι Νιράντζαν ότι έπραξε το σωστό
μην πηγαίνοντας στο σχολείο. “Του έλεγα πάντοτε ότι έχασα πολλά χρόνια σε
ανώφελες σπουδές, ενώ εκείνος μπορούσε να τα κερδίσει όλα αυτά τα χρόνια”.
Η
απόφαση αυτή έδωσε στον Σουάμι Νιράντζαν ένα φυσικό πλεονέκτημα σε σχέση με
άλλους, γιατί ξεκίνησε νωρίς και ήταν σε θέση να ολοκληρώσει τα πάντα σε νεαρή
ηλικία.
Είναι σκέτη απόλαυση ν΄ακούς από τον Σρι Σουάμιτζι ιστορίες
από αυτά τα πρώτα χρόνια του Νιράντζαν στο άσραμ . Όντας ο νεαρότερος
οικότροφος του άσραμ, κατάφερνε βέβαια ό,τι ήθελε. Αν ρωτήσετε τους σουάμι που
ήταν στο άσραμ εκείνη την εποχή, ο καθένας τους έχει να διηγηθεί κι από μια
ιστορία.
Ο Σρι Σουάμιτζι λέει: “Νομίζω πως οι γκούρουμπαϊ του μπορούν
να σας τα πουν πιο καλά για κείνα τα πρώιμα χρόνια του. Το μόνο που ξέρω είναι
ότι όταν ο Νιράντζαν ήταν παιδί, την ώρα που κοιμόταν, μπορούσες να τον
μετακινήσεις μαζί με το τσόουκι του, το ξύλινο κρεβατάκι του, και να τον πας
οπουδήποτε, δεν έπαιρνε καν είδηση. Κοιμόταν σαν κούτσουρο! Ενώ κοιμόταν, οι
σουάμι τον έβγαζαν από το κρεβατάκι του και τον μετέφεραν από τη μία άκρη του
άσραμ ώς την άλλη. Ήταν πολύ σκανταλιάρηδες, όχι όμως μπροστά μου.
Τα ήξερα
όλα, αλλά ποτέ δεν θεώρησα ότι αυτή η παιδαριώδης συμπεριφορά τους ήταν κάτι
αρνητικό.
“Για να χειριστείς σωστά ένα παιδί, δεν πρέπει να είσαι
υπερβολικά προσκολλημένος. Σκέψου πως είναι ένα πειραματόζωο για να
πειραμαστείς επάνω του, όχι το αγαπημένο σου παιδί.
Έκανα πειράματα πάνω στον
Σουάμι Νιράντζαν. Δεν του έδειξα ποτέ πολλά συναισθήματα. Τον Νιράντζαν ούτε
καν τον αγαπώ, αλλά οι άνθρωποι νομίζουν πως τον αγαπώ. Δεν γνωρίζω τι είναι η
αγάπη. Δεν την καταλαβαίνω. Γιατί θα’ πρεπε να τον αγαπώ; Ήταν ένα πειραματόζωο
για το πείραμά μου. Μαγνητοφώνησα την Γκίτα κι όλες τις Ουπανισάδες και
συνήθιζα να τις βάζω να παίζουν ενόσω αυτός κοιμόταν. Η μαγνητοταινία ξανάρχιζε
αυτόματα κι έπαιζε όλη τη νύχτα.
“Ο Σουάμι Νιράντζαν είχε ένα πρόβλημα. Κοιμόταν συνήθως τόσο
βαθιά, που μπορούσαν να τον μεταφέρουν μαζί με το κρεβάτι του από το κάτω άσραμ
ώς το επάνω, χωρίς να ξυπνήσει. Ο ύπνος του ήταν βαθύς και ασυνείδητος, κι εκεί
βρήκε όλα όσα ήθελα να του διδάξω. Ο Σουάμι Νιράντζαν δεν πήγε ποτέ στο
σχολείο.
Η πρώτη φορά που πήγε σε σχολείο ήταν για να δείξει κάποιες άσανα στη
Βόρεια Ιρλανδία. Αν, ωστόσο, του αναφέρεις οποιοδήποτε θέμα, θα σου μιλήσει
γι΄αυτό σαν δάσκαλος, σαν να το έχει διαβάσει. Αυτό συμβαίνει επειδή ο
ασυνείδητος νους του, που οι Σάστρες αποκαλούν χιράνυα γκάρμπα, εμπεριέχει το
σπόρο”.
Αφυπνίζοντας το σπόρο της γνώσης
Σαν παιδί ο Σουάμι Νιράντζαν ήταν σαφώς ένας επιστήμονας.
Αργότερα έγινε Σουάμι, όπως όλοι γνωρίζουμε. Αλλά όποτε και όπου ήταν ένας
επιστήμονας σε όλους τους τομείς. Συνήθιζε να διαλύει μηχανές και διάφορους
επινοημένους μηχανισμούς, απλώς και μόνο για να μπει στο σύστημά τους και να
δει πώς δουλεύουν. Συνήθιζε να ατενίζει τα αστέρια με τόση σοβαρότητα, ώστε ο
Σουάμι Σατυανάντα του μιλούσε για το γαλαξία και τους πλανήτες, κι αυτή είναι
πιθανότατα η πιο αξιομνημόνευτη παιδική του εμπειρία, γιατί είναι φοβερά
εμπνευστικό να σε διδάσκει ή να σου λέει κάτι ο γκούρου σου.
Όταν πρωτοήρθε στο άσραμ, μικρό παιδί, για πολλά χρόνια
έμενε στο ίδιο δωμάτιο με τον Σουάμι Σατυανάντα. Τί τυχερό παιδί που ήταν, γεννημένο
κάτω από καλό αστέρι, κοιμόταν στο ίδιο κρεβάτι με κείνον, κι όπως όλα τα
παιδιά στον ύπνο τους, έτσι κι αυτός έδινε συχνά κλοτσιές και γροθιές.
http://vimeo.com/channels/504428/63268712
http://vimeo.com/channels/504428/63268712
Εκείνο
τον καιρό, την ώρα του ύπνου, ο Σρι Σουάμιτζι του έκανε συνεδρίες της γιόγκα
νίντρα και τον δίδαξε όλα όσα γνωρίζει και είναι σήμερα. Θα μπορούσαμε να πούμε
ότι η προετοιμασία του Σουάμι Νιράντζαν από τον γκούρου του έλαβε χώρα στη
διάρκεια του ύπνου του.
Την επόμενη μέρα, με το ξύπνημα, έδινε στον Νιράντζαν
να διαβάσει ένα βιβλίο με όλα όσα του είχε μεταβιβάσει στη διάρκεια του ύπνου
του κι ο μικρός Νιράντζαν έλεγε, καθώς διάβαζε το βιβλίο: “Σουάμιτζι, όλα αυτά
τα ξέρω. Δεν ξέρω από πού τα ξέρω ή πού τα έχω διαβάσει, όμως όλα όσα διαβάζω
σ΄αυτό το βιβλίο μού είναι οικεία και γνώριμα”.
Ο Σουάμι Σατυανάντα έχει μιλήσει επανειλημμένα για τη χρήση
της γιόγκα νίντρα με σκοπό την αφύπνιση του σπόρου της γνώσης σ΄ ένα άτομο. Ο
Σουάμι Νιράντζαν είναι υπεραρκετή απόδειξη των απέραντων δυνατοτήτων που
διαθέτει αυτή η μέθοδος για να εκπαιδεύσει και να διαπλάσει το χαρακτήρα και
την προσωπικότητα του ατόμου.
Είναι ένα λαμπρό παράδειγμα για όλα τα παιδιά,
γιατί δεν πήγε ποτέ στο σχολείο ή στο κολέγιο, κι ωστόσο οι άρτιες γνώσεις του
σε όλα τα θέματα της επιστήμης, της φιλοσοφίας, της τέχνης, του πολιτισμού, της
ηθικής, είναι εκπληκτικές. Η άνεσή του σε αρκετές γλώσσες, τις οποίες ποτέ δεν
διδάχτηκε ούτε μελέτησε τυπικά, είναι άλλη μια απόδειξη για το άνοιγμα των
κέντρων εκείνων του εγκεφάλου που διεγείρουν τη γνώση.
Όλα τα παιδιά δεν έχουν
βέβαια την ευκαιρία που είχε ο Σουάμι Νιράντζαν, το παράδειγμά του θα πρέπει
ωστόσο να κινητοποιήσει τη σκέψη μας γύρω από τους τρόπους με τους οποίους
μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη γιόγκα, ώστε να αφυπνίσουμε στα παιδιά μας το
δημιουργικό τους δυναμικό. Ένα δίπλωμα από το σχολείο ή από το κολέγιο δεν
συνιστά από μόνο του απάντηση για την πρόοδό μας στη ζωή. Η αφύπνιση των
αδρανών κέντρων του εγκεφάλου πρέπει να λάβει χώρα, αν θέλουμε να
πραγματοποιήσουμε οτιδήποτε ξεκινάμε στη ζωή μας.
Ο Σουάμι Σατυανάντα έχει πει:
“Δίδασκα τακτικά γιόγκα νίντρα
στον Σουάμι Νιράντζαν γιατί έκανα έρευνα, όχι γιατί ήθελα να τον κάνω κάτι. Το
χρυσάφι είναι χρυσάφι, ένα διαμάντι είναι ένα διαμάντι και το σίδερο είναι
σίδερο εξαρχής. Δεν χρησιμεύει σε τίποτα να γυαλίζεις το σίδερο με την ελπίδα
ότι θα το μετατρέψεις σε χρυσάφι. Ο Σουάμι Νιράντζαν είναι ο Σουάμι Νιράντζαν
εκ γενετής. Δεν τον έκανα εγώ Σουάμι Νιράντζαν. Τον δίδαξα γιόγκα νίντρα επειδή
προσπαθούσα να παρατηρήσω τα αποτελέσματά της στον υποσυνείδητο νου.
Έκανα ένα πείραμα και αποδείχτηκε
επιτυχές”.
Σουάμι Σατσάνγκι
(απόσπασμα απο το βιβλιαράκι «Προχωρώντας…», 2008)
Satyananda
Yoga Nidra was devised by Sri Swami Satyananda Saraswati from traditional
Tantric practices and has had a major impact on the world of yoga. Satyananda
Yoga Nidra is a pratyahara technique in which the distractions of the mind are
contained and the mind is allowed to relax. This practice has had a profound
transformative effect on practitioners.
People feel
that they are relaxing when they collapse in an easy chair with a cup of tea or
coffee, a drink or a cigarette and read a newspaper or switch on the
television. But this, in fact, is merely sensory diversion. Twentieth century
research into sleep has proven that even entering into this traditional haven
will rarely banish stress. True relaxation is an experience far beyond all
this. For absolute relaxation one must remain aware. This is Satyananda Yoga
Nidra, the state of dynamic sleep.
Satyananda
Yoga Nidra is a systematic method of inducing complete physical, mental and
emotional relaxation. During the practice, one appears to be asleep, but the
consciousness is functioning at a deeper level of awareness.
Full
details of the practice are set out in the Book & CD Yoga Nidra by Swami Satyananda
Saraswati. In Greek, English and many other languages http://www.garudahellas.gr/gr/books-biblia-vivlia/detail/1---greek-books/flypage/4-----cd-.html?sef=hcfp
From WIKIPEDIA http://en.wikipedia.org/wiki/Yoga-nidra
YOGA NIDRA
History and background
History and background
Yoga nidra
was experienced by Swami Satyananda Saraswati when he was living with his guru
Swami Sivananda in Rishikesh. He began studying the tantric scriptures and,
after practice, constructed a system of relaxation, which he began popularizing
in the mid 20th century.[3] He explained yoga nidra as a state of mind between
wakefulness and sleep that opened deep phases of the mind, suggesting a
connection with the ancient tantric practice called nyasa, whereby Sanskrit
mantras are mentally placed within specific body parts, while meditating on
each part (of the bodymind). The form of practice taught by Swami Satyananda
includes eight stages (Internalisation, Sankalpa, Rotation of Consciousness,
Breath Awareness, Manifestation of Opposites, Creative Visualization, Sankalpa
and Externalisation).
Teachers
such as Osho[4] and Anandmurti Gurumaa define yoga nidra as a state of
conscious deep sleep. One appears to be sleeping but the unconscious mind is
functioning at a deeper level: it is sleep with a trace of deep awareness. In
normal sleep we lose track of our self but in yoga nidra, while consciousness
of the world is dim and relaxation is deep, there remains an inward lucidity
and experiences may be absorbed to be recalled later. Since yoga nidra involves
an aimless and effortless relaxation it is often held to be best practised with
an experienced yoga teacher who verbally delivers instructions.
Anandmurti
Gurumaa taught two techniques based on creative visualization.[5] Yoga nidra as
Yoga of Clear Light is proposed as a spiritual path (sadhana) in its own right,
held to prepare and refine a seeker (sadhaka) spiritually, emotionally,
mentally and physically for consciousness and awareness. The yogi may work
through the consequences of deeds (karma), cleansing the store consciousness
and purifying the unconscious mind. The state may lead to realisation (samādhi)
and being-awareness-bliss (satchitananda).[citation needed] The yogi is held to
be in communion with the divine. A tantrika engaged in this sadhana may become
aware of past or future lives (refer bhumi) or experience the astral
planes.[citation needed] Yoga nidra is also associated with the Breatharian
movement.[citation needed]
Scientific
evaluation
Experimental
evidence of the existence of a fourth state of unified, transcendental
consciousness, which lies in the yoga nidra state at the transition between
sensory and sleep consciousness, was first recorded at the Menninger Foundation
in Kansas, USA in 1971.[6] Under the direction of Dr. Elmer Green, researchers
used an electroencephalograph to record the brainwave activity of an Indian
yogi, Swami Rama, while he progressively relaxed his entire physical, mental
and emotional structure through the practice of yoga nidra.
What they recorded
was a revelation to the scientific community. The swami demonstrated the
capacity to enter the various states of consciousness at will, as evidenced by
remarkable changes in the electrical activity of his brain. Upon relaxing
himself in the laboratory, he first entered the yoga nidra state, producing 70%
alpha wave discharge for a predetermined 5 minute period, simply by imagining
an empty blue sky with occasional drifting clouds.
Next, Swami
Rama entered a state of dreaming sleep which was accompanied by slower theta
waves for 75% of the subsequent 5 minute test period. This state, which he
later described as being 'noisy and unpleasant', was attained by 'stilling the
conscious mind and bringing forth the subconscious'. In this state he had the internal
experience of desires, ambitions, memories and past images in archetypal form
rising sequentially from the subconscious and unconscious with a rush, each
archetype occupying his whole awareness.
Finally,
the swami entered the state of (unconscious) deep sleep, as verified by the
emergence of the characteristic pattern of slow rhythm delta waves. However, he
remained perfectly aware throughout the entire experimental period. He later
recalled the various events which had occurred in the laboratory during the
experiment, including all the questions that one of the scientists had asked
him during the period of deep delta wave sleep, while his body lay snoring
quietly.
Such
remarkable mastery over the fluctuating patterns of consciousness had not
previously been demonstrated under strict laboratory conditions. The capacity
to remain consciously aware while producing delta waves and experiencing deep
sleep is one of the indications of the superconscious state (turiya). This is
the ultimate state of yoga nidra in which the conventional barriers between
waking, dreaming and deep sleep are lifted, revealing the simultaneous
operation of the conscious, subconscious and unconscious mind. The result is a
single, enlightened state of consciousness and a perfectly integrated and
relaxed personality.
Dr.
Kamakhya Kumar in 2006 awarded by Ph. D. degree by Dr. A. P J Abdul Kalam
(President of India) for his work "Psycho-physiological Changes as Related
to Yoga Nidra". He observed six months effects of yoga nidra on some
Physiological, hematological and some Psychological parameters on the
practitioners and he found a significant change on above mentioned parameters.
One of the research published entitled "A study on the impact on stress
and anxiety through yoga nidra; Indian Journal of Traditional Knowledge, Vol. 7
No 3".(Published through NISCAIR)
Indian
clinical psychologist Sachin Kumar Dwivedi (2009) found in his research that
yoga nidra decreases levels of anxiety. Dwivedi, S., Awasthi, S.&
Pandey,B.B.(2011) found in "Yoga Nidra increased the α-eeg on α-eeg biofeedback." That is open scrate
[secret?] that Yoga Nidra is a type of deep meditation. Nikhra,M &
Dwivedi,S.K.(2010) found in a study "Yoga Nidra Reduces the Level of
Stress."
more: Γιόγκα Νίντρα http://delfeios.blogspot.gr/2012/11/blog-post_25.html
more: Γιόγκα Νίντρα http://delfeios.blogspot.gr/2012/11/blog-post_25.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου